Baklavada turist dopingi
Türkiye, yılın ilk 9 ayında 41 milyon turistle yeni bir rekora imza attı. Yabancıların ülkemize ilgisinden en çok memnun olan sektörlerden biri de tatlıcılar. Turistlerin ilgisiyle baklava ihracatının bu yıl 30 milyon dolara çıkması bekleniyor.
Turizmde geçen yıllardaki durgunluğun yaralarını 2018’de sarmaya başlayan Türkiye, 2019 itibarıyla yeniden atağa geçti. Bu yılın ocak-eylül döneminde yeni bir rekora imza atan Türkiye, ilk 9 ayda 41 milyon turiste ev sahipliği yaptı. Rotalarını Türkiye’ye çeviren yabancılardan elde edilen gelir aynı dönemde 26 milyar doları geçerken, birçok sektör bu süreçten karlı çıktı.
Ülkelerine dönerken mutlaka tatlı götürüyorlar
Baklava ve Tatlı Üreticileri Derneği (BAKTAD) Başkanı Mehmet Yıldırım, TRT Haber’e yaptığı açıklamada, turistlerin ülkemizdeki en merak ettiği lezzetlerin başında baklavanın geldiğini anlattı.
Türkiye’de günlük baklava tüketiminin bin tonun üzerinde olduğuna işaret eden Yıldırım, İstanbul’da bu miktarın ortalama 400-450 ton dolaylarında olduğunu söyledi. BAKTAD Başkanı, bayramlarda tüketimin normalin iki katına çıktığını ifade ederek, turizm sezonunun iyi geçtiği dönemlerde de hem İstanbul, hem Türkiye genelinde bu miktarın arttığına işaret etti.
Yıldırım, turistlerin baklavayı sadece Türkiye’de bulundukları dönemde tüketmekle kalmadıklarına değinerek, “Tadına bakan, hem tatili boyunca neredeyse her gün baklavamızdan yiyor, hem de ülkesine dönerken mutlaka yanında koli koli baklava götürüyor. Sadece kendileri için de değil. Döndükleri zaman akrabalarına, sevdiklerine Türk baklavası götürmek istiyorlar” dedi.
Sektörde doping etkisi yarattı
TÜİK rakamlarına göre geçtiğimiz yıl yaklaşık 25 milyon TL baklava ihracatı gerçekleştiğini belirten Yıldırım, şunları söyledi:
“Bu yıl sektörde beklenti 30 milyon TL’ye yakın ihracat rakamına ulaşabilmek. Kaldı ki bu rakamların içinde turistlerin Türkiye’den dönüşte yanlarında götürdükleri baklava paketleri dahil değil.
Kaynak: TRT Haber