BAKTAD

Üst Menü

  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi

Ana Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Amacımız
  • Dernek Tüzüğü
  • Yönetim
    • Yönetim Kurulu
    • Denetleme Kurulu
  • Üyelerimiz
  • Haber Arşivi
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi

logo

BAKTAD

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Amacımız
  • Dernek Tüzüğü
  • Yönetim
    • Yönetim Kurulu
    • Denetleme Kurulu
  • Üyelerimiz
  • Haber Arşivi
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
Öne Çıkan
Anasayfa›Öne Çıkan›Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava taleplerine, baklava fiyatlarına ve çok satan baklava çeşitlerine dair demeçte bulundu…

Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava taleplerine, baklava fiyatlarına ve çok satan baklava çeşitlerine dair demeçte bulundu…

BAKTAD
28 Temmuz 2021
936
0
Share:

Kurban Bayramı dolayısıyla tatlıcılar hareketlenirken, bu yıl tüketici tercihlerinde soğuk baklava ve mor baklava öne çıkıyor.

İstanbul

Kurban Bayramı’nın gelmesi ile tatlıcılardaki hareketlilik de hız kazandı. Baklavacılar ve tatlıcılar talebe yetişebilmek için fazla mesai yaparken, bayramda baklava fiyatları 30 ila 150 TL arasında değişiyor.

Baklava ve Tatlı Üreticileri Derneği (BAKTAD) Başkanı Mehmet Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurban Bayramı için baklava siparişlerinin 2-3 gün önceden verilmeye başlandığını belirterek, bayram dolayısıyla satışların hareketlilik kazandığını ifade etti.

Siparişleri yetiştirmek için hareketli ve yoğun bir dönem geçirdiklerini belirten Yıldırım, şunları söyledi:

“Geçen yıla göre bu bayram maalesef tatilin erken başlaması bizim için olumsuz bir durum oldu. İnsanlar bayram tatiline önce çıktıkları için arife günü satışlar biraz düşük oldu. Dolayısıyla da geçen yıla kıyasla işlerimiz biraz daha düşük diyebilirim. Talep olarak baktığımızda, şu anda fıstıklı baklava, midye ve soğuk baklava birinci sırada geliyor. Klasik baklava her zamanki gibi liderliğini sürdürüyor. Fiyatlarda geçtiğimiz Kurban Bayramı’na kıyasla aşağı yukarı yüzde 20 artış oldu.

Baklava fiyatları 150 TL civarına çıktı. Bu, hem Antep fıstığının fiyatlarının artması hem tereyağı fiyatlarının yükselmesi ve işçilik giderleri, enerji maliyetlerinin artmasından kaynaklı bir zam oldu. Ucuz baklavadan başlarsak fiyatlar 30-40 TL’den başlıyor, baklavanın kalitesine göre 150 TL’ye kadar çıkıyor.”

Derneğin çalışmaları sayesinde merdiven altı üretimin yok denecek kadar az bir seviyeye indiğine işaret eden Yıldırım, tüketicilere “güvenilir, bildikleri yerden alışveriş yapmaları” çağrısında bulundu.

Gıda konusunun tüketici sağlığı için önemli olduğuna işaret eden Yıldırım, kalitesine inanılan bir yerden baklavanın alınması ile hayal kırıklığı yaşanmasının önüne geçileceğini söyledi.

“Ucuz baklava yenmez diye bir şey iddia etmiyoruz. Ucuz baklava da yenilebilir, yeter ki sağlıklı koşullarda üretilsin, kaliteli ve düzgün malzemeyle üretim yapılsın” diyen Yıldırım, fiyat aralığını oluşturan unsurun, kullanılan ürünlerin kalitesi olduğunu vurguladı.

“Mor baklava, diyabet hastaları için bulunmaz bir nimet oldu”

Mehmet Yıldırım, son dönemde yoğun talep artışı yaşadıkları soğuk baklava, midye baklava ve mor baklavaya ilişkin bilgi verdi.

Soğuk baklavanın tüketici tarafından tutulduğunu belirten Yıldırım, şunları kaydetti:

“Baklavacılıkta çok yenilikler oluyor fakat hiçbiri midye baklava ve soğuk baklava kadar tutulmamıştı. Bunlar tüketicide kendilerine tamamen yer buldu. Klasik baklavadan sonra soğuk baklava ve midyeye ciddi talep var. Soğuk baklava, hem süt oranı hem de üzerindeki çikolata oranıyla tüketicide ciddi bir şekilde bir damak tadı oluşturdu.

Mor baklavada, mor meyve ve sebzelerden elde edilen antosiyaninlerden oluşan bir maddeyi una katıyoruz ve mor oluyor. Bu diyabet hastaları için bulunmaz bir nimet oldu. Şekeri yükseltmiyor ve diyabet hastalarında şekeri dengelemeye yardımcı oluyor. Bundan dolayı iyi tuttu.”

Yıldırım, mor baklavanın sadece diyabet hastalarının değil, normal tüketicilerin de rahatlıkla tükettiği bir ürün olduğunu, bu dönemde mor baklavaya ciddi bir talep bulunduğunu aktardı.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Previous Article

Antep fıstığında kuraklık oyunu iddiası

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Öne Çıkan

    Vedat Milor’dan yeni anket: Sütlaç mı, baklava mı?

    21 Mart 2021
    BAKTAD
  • BAKTADÖne ÇıkanSektörden

    Bakan Ersoy ile sektörümüzü değerlendirdik

    3 Ocak 2020
    BAKTAD

  • Sektörden

    BAKTAD, Alimentaria Barcelona’ya Katılacak

  • Üyelerden

    Biz sanatı ustadan, saygıyı babamızdan öğrendik

  • BAKTADPortre

    ‘Konuşarak Daha Çok İnsana Dokunuyorum’ (*)

BAŞKANDAN

  • BAKTAD Başkanı Mehmet Yıldırım

    Merhaba dostlar

    BAKTAD
    1 Mart 2017

BAKTAD HABERLER

  • BAKTAD

    Antep fıstığında kuraklık oyunu iddiası

  • BAKTAD

    Tatlı tezgahlarında bayramın gözdesi ‘soğuk baklava’ oldu

  • BAKTAD

    Baklavada pandemi döneminin rekoru kırıldı

  • BAKTAD

    Yaklaşan kurban bayramı öncesi BAKTAD Genel Başkanı Mehmet Yıldırım’dan tatlı tavsiyesi

TATLI HAYAT E-DERGİ

Tatlı Hayat Dergi Sayı: 40

SON YAZILAR

  • Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava ...

    BAKTAD
    28 Temmuz 2021
  • “İzmir Lokması”na tescil talebi

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD, Dr. Hayri Baraçlı’yı ziyaret etti

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD’dan Amerika çıkarması

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD ve Fatih Belediyesi’nden “Baklava Alayı”

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • Biz sanatı ustadan, saygıyı babamızdan öğrendik

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • Baklava ve Börek Denince: Asıltat

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD Başkanı Mehmet Yıldırım

    Merhaba dostlar

    BAKTAD
    1 Kasım 2016
baktad-logo

Türkiye’nin en ünlü baklava markaları tarafından oluşturulan ve sektörün geleceğiyle ilgili önemli projeler hazırlayan Baklava ve Tatlı Üreticileri Derneği 2001 yılında kurulmuştur. BAKTAD Türk mutfağının geleneksel tatlılarını ve özellikle sofraların padişahı olarak bilinen baklavayı endüstriyel bağlamda üreten üreticilerin bir çatı altında toplandığı bir kurumdur. Bugün sektörün önde gelen baklava ve tatlı üreticilerinin içerisinde bulunduğu 100’e yakın üyesiyle sektörün geleceğine ışık tutmaya devam ediyoruz.

  • Öne Çıkan

    Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava ...

  • BAKTAD

    Antep fıstığında kuraklık oyunu iddiası

  • BAKTAD

    Tatlı tezgahlarında bayramın gözdesi ‘soğuk baklava’ oldu

İLETİŞİM BİLGİLERİ

BAKTAD

BAKLAVA VE TATLI ÜRETİCİLERİ DERNEĞİ
İ.O.S.B. Atatürk Bulvarı No: 74/E İkitelli Başakşehir / İstanbul

0212 687 23 07

info@baktad.org.tr
  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi
Web Tasarım AJANS4