BAKTAD

Üst Menü

  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi

Ana Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Amacımız
  • Dernek Tüzüğü
  • Yönetim
    • Yönetim Kurulu
    • Denetleme Kurulu
  • Üyelerimiz
  • Haber Arşivi
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi

logo

BAKTAD

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Amacımız
  • Dernek Tüzüğü
  • Yönetim
    • Yönetim Kurulu
    • Denetleme Kurulu
  • Üyelerimiz
  • Haber Arşivi
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Formu
Sektörden
Anasayfa›Sektörden›Çiğ süt satışına düzenleme

Çiğ süt satışına düzenleme

BAKTAD
1 Mart 2017
1369
0
Share:

Çiğ sütün doğrudan tüketiciye satışına ilişkin tebliğ hazırlandı. Buna göre üretici her aşamayı günlük olarak kayıt altına alacak, süt tek kullanımlık ambalajlarda satılabilecek.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, çiğ sütün tüketiciye doğrudan arzına ilişkin tebliğ taslağını hazırladıklarını ve Başbakanlığa gönderdiklerini belirterek, “Çiğ süt, bu kapsamda ancak ari çiftliklerden, işletmelerden satılabilecek” dedi.

Çiğ sütün Türkiye’de yaygın kullanıldığına işaret eden Çelik, bunun sağlıklı ve güvenli tüketilebilmesi için çiğ sütün vatandaşa doğrudan arzına ilişkin tebliğ taslağı hazırladıklarını ve Başbakanlığa gönderdiklerini söyledi.

Söz konusu tebliğle çiğ sütün doğrudan tüketiciye ulaştırılmasında yeni düzenleme öngördüklerine dikkati çeken Çelik, “Çiğ süt, bu kapsamda ancak ari çiftliklerden, işletmelerden satılabilecek. Yaklaşık 1 milyon 300 bin ton civarında, ari işletmenin ürettiği süt söz konusu. Ancak buralardan çiğ sütün satışı söz konusu olabilecek. Çiğ sütün son tüketiciye satışı, sağımdan itibaren 24 saat içinde yapılabilecek. Üretici tarafından, soğutma dışında hiçbir işlem uygulanmayacak. Çiğ süt tüketiciye tek kullanımlık malzemeden yapılmış ambalaj içinde veya tüketici tarafından verilen kaba konarak arz edilebilecek” ifadesini kullandı.

Çiğ süt arzına mesafe düzenlemesi

Çiğ sütün doğrudan arzında üreticisi tarafından sadece doğrudan tüketicilere veya yerel perakendeciye satılabileceğinin altını çizen Çelik, yerel perakendecinin sütü sadece tüketiciye satmak üzere üreticiden alabileceğini bildirdi.

Çelik, yapılan düzenleme ile çiğ sütün son tüketiciye arzı hususunda mesafe konusunun da dikkate alındığına dikkati çekerek, otomatik satış makinesi sahibi süt üreticilerinin sütü tüketiciye satmak istediğinde katedecekleri mesafenin 200 kilometre yarıçapın ötesini geçemeyeceğini vurguladı. Çelik, sütün, üretim yerinden tek kullanımlık bir ambalaj içerisine konulduktan sonra 500 kilometre yarıçapında piyasaya arz edilebileceğini kaydetti.

Çiftçi günlük olarak kayıt tutacak

Söz konusu düzenleme ile üreticinin sattığı sütün günlük kaydını tutma konusunda sorumlu kılınacağına işaret eden Çelik, “Çiftçi, günlük sattığı süt miktarı, yedirdiği yemin niteliği ve kökeni, hayvanlarda tedavi uygulanıyorsa kullandığı ilaç ve hastalığı, sütü perakendeciye sattıysa sattığı perakendecinin işletme bilgilerinin kaydını tutmak ve bu kayıtları 12 ay boyunca muhafaza etmek durumunda. Ambalaj konusunda da son derece önemli değişiklikler ve düzenlemeler getiriliyor. Ambalajda, ürünün adı, yani hangi hayvanın sütü olduğu, üreticinin adı, soyadı ve ticari unvanı, adresi ve hayvancılık işletme numarası, sağım tarihi ve saati, son tüketim tarihi ile ‘Kullanmadan önce kaynatınız’ ve ‘0-4 santigrat derecede buzdolabında muhafaza ediniz’ uyarıları yer alacak. Ayrıca yapılan bu düzenleme ile çiğ süt satışında aracı sayısı azalacak ve çiğ süt daha uygun fiyatlarla tüketiciye sunulmuş olacak. Nihai amacımız tüketicinin sağlıklı çiğ süte daha kolay ve ucuz olarak ulaşmasını sağlamaktır” diye konuştu.

Hangi süt sağlıklı?

Çelik, sağım hijyeni ve muhafaza şartlarına uyulmadan tüketiciye satılan sütün sağlıksız olduğuna dikkati çekerek, çok yaygın bir şekilde bazı çevrelerin çiğ sütün tüketilmesi, evde yoğurt yapılması şeklinde tavsiyelerde bulunduğunu ancak çiğ süt tüketiminin nasıl olması gerektiğinin belirlenmesinin önem arz ettiğini ve tebliği bu sebeple hazırladıklarını açıkladı.

Sağlıksız çiğ sütün brusella, tüberküloz gibi hayvan hastalıklarının insanlara geçişi için risk taşıdığını belirten Çelik, “Evet çiğ süt tüketelim ama hangi çiğ süt, nasıl çiğ süt konusunun cevabı olsun diye bu tebliğ şu anda Başbakanlığa gönderilmiş bulunuyor.” dedi.

Çelik, mikrobiyolojik açıdan toplam bakteri sayısının 1 mililitre sütte 100 binin altında, somatik hücrenin de 400 binin altında olan sütün sağlıklı sayıldığını dile getirerek, kim tarafından satıldığı, üreticisinin belli olmayan, kaydı tutulmayan sütlerden uzak durmak gerektiğini söyledi.

Tebliğin yayımından itibaren 6 aylık bir uyum süreci olacağını ifade eden Çelik, ari işletmelerin bu uygulamaya hemen başlayabileceğini bildirdi.

Previous Article

“Gaziantepli Baklavacı Mehmet Yıldırım” Başakşehir şubesi hizmete ...

Next Article

Baklavacılar “Gaziantepli Çavuş Usta” açılışında buluştu

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • BAKTADSektörden

    Bakan Albayrak müjdeleri peş peşe duyurdu

    30 Temmuz 2020
    BAKTAD
  • BAKTADSektörden

    Merdiven Altı Tatlıya Dikkat!

    19 Nisan 2021
    BAKTAD
  • BAKTADSektördenÜyelerden

    Seyidoğlu, güvenirliğini TSE Covid-19 Belgesi ile taçlandırdı

    16 Ağustos 2020
    BAKTAD
  • BAKTADSektörden

    Baklava ve tatlı sektörünün online siparişlerinde talep patlaması

    31 Aralık 2020
    BAKTAD
  • BAKTADSektörden

    Turistler 9 ayda 5,1 milyar dolarlık yemek yedi

    24 Kasım 2019
    BAKTAD
  • BAKTADSektördenÜyelerden

    Covid-19’a karşı “Kış Baklavası”

    6 Şubat 2021
    BAKTAD

  • BAKTAD

    TOPLANTI HATIRLATMASI

  • BAKTADÜyelerden

    Haşim Fıstıkçığlu’ndan Kosgeb Açıklaması

  • BAKTAD

    Yönetim kurulu başkanımız sayın Mehmet Yıldırım İBB’nin oluşturduğu İstanbul Sanayi Platformu’nun toplantısına katıldı

BAŞKANDAN

  • BAKTAD Başkanı Mehmet Yıldırım

    Merhaba dostlar

    BAKTAD
    1 Mart 2017

BAKTAD HABERLER

  • BAKTAD

    Antep fıstığında kuraklık oyunu iddiası

  • BAKTAD

    Tatlı tezgahlarında bayramın gözdesi ‘soğuk baklava’ oldu

  • BAKTAD

    Baklavada pandemi döneminin rekoru kırıldı

  • BAKTAD

    Yaklaşan kurban bayramı öncesi BAKTAD Genel Başkanı Mehmet Yıldırım’dan tatlı tavsiyesi

TATLI HAYAT E-DERGİ

Tatlı Hayat Dergi Sayı: 40

SON YAZILAR

  • Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava ...

    BAKTAD
    28 Temmuz 2021
  • “İzmir Lokması”na tescil talebi

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD, Dr. Hayri Baraçlı’yı ziyaret etti

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD’dan Amerika çıkarması

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD ve Fatih Belediyesi’nden “Baklava Alayı”

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • Biz sanatı ustadan, saygıyı babamızdan öğrendik

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • Baklava ve Börek Denince: Asıltat

    BAKTAD
    1 Temmuz 2016
  • BAKTAD Başkanı Mehmet Yıldırım

    Merhaba dostlar

    BAKTAD
    1 Kasım 2016
baktad-logo

Türkiye’nin en ünlü baklava markaları tarafından oluşturulan ve sektörün geleceğiyle ilgili önemli projeler hazırlayan Baklava ve Tatlı Üreticileri Derneği 2001 yılında kurulmuştur. BAKTAD Türk mutfağının geleneksel tatlılarını ve özellikle sofraların padişahı olarak bilinen baklavayı endüstriyel bağlamda üreten üreticilerin bir çatı altında toplandığı bir kurumdur. Bugün sektörün önde gelen baklava ve tatlı üreticilerinin içerisinde bulunduğu 100’e yakın üyesiyle sektörün geleceğine ışık tutmaya devam ediyoruz.

  • Öne Çıkan

    Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Mehmet YILDIRIM , Anadolu Ajansına (AA) kurban bayramında “ tüketicilerin baklava ...

  • BAKTAD

    Antep fıstığında kuraklık oyunu iddiası

  • BAKTAD

    Tatlı tezgahlarında bayramın gözdesi ‘soğuk baklava’ oldu

İLETİŞİM BİLGİLERİ

BAKTAD

BAKLAVA VE TATLI ÜRETİCİLERİ DERNEĞİ
İ.O.S.B. Atatürk Bulvarı No: 74/E İkitelli Başakşehir / İstanbul

0212 687 23 07

info@baktad.org.tr
  • Baklava ve Tatlı Çeşitleri
  • Baklavanın Tarihi
  • Dergi Arşivi
Web Tasarım AJANS4